Sunday, November 30, 2008

roda dan ronda

sabtu
7.00 pagi: Alin menunjuka ajlan ke kedai hj Tapah membeli roti canai dan nasi lemak. Bersarapan tanpa abahnya yang sedang bertugas di Melaka. Hm...pedas sesangat sangat nya nasi lemak tu...silap tak asingkan sambal.

9.30 pagi: Bergerak ke uniten mengunjungi adik tersayang. Yang jauh di mata dan sesekali jauh dari hati. Sori...sangat sangat. aku tak mampu jadi "kakak" yang baik. Meniti penuh sabar di muka pintu adik yang ke Bangi membersih rumah adaik yang satu lagi yang akan tiba dari sydney malam ini.
10.30 pagi: berborak sambil mengunyah kuih tart,pulut inti dan kuih talam. Thanks sis for giving me your precious times. May allah give us time so that we will meet more often.

12.00 pm: menghala ke Dengkil mencari jalan ke Labuhan Dagang. Anak bujang akan mula exam kami datng menyuntik semangat agar mampu mengalas beban IB hingga ke hujungnya.

1.00 pm aku menghidang apa yang patut tika azan bergema. Nak suruh anak-anak soalt dulu depa gaduh lapar.Tapi tak makan lagi sbb abi sudah melangkah ke surau.

3.00 pm Ronad -ronda ke alamanda. tak melencong ke mana dah bila ternampak MPH RM135 keluar dari dompet.

6 .00pm ke Bnagi sec 3 bertemu jiran dan kawan lama. caterer lah kata kan sempat lagi masak pulut kukus dan goreng karipapa buat kami. Menunggu cucunya yang belum juga sampai dan malam kian beranjak.

9.00pm Ke hj Tapah lagi.Menu pilihan kewtew kungfu, nasi goreng kerabu dan for sure mee bandung buat aku.

11.00pm Berbaring sekejab sambil membaca A-Z .Membuat blog bagi wanita.Belum solat lagi......

No comments: