Wednesday, December 31, 2008

Hari Yang Terakhir








Akhirnya kita tiba di hujung tahun 2008. Aku bersyukur di atas nikmat yang diberikan sepanjang tahun ini. Meskipun ada berbagai kisah sedih dan mengguris hati namun semuanya kepinggirkan kerana aku percaya Allah akan menguji kita dengan apa yang mampu kita harungi. Aku juga terlibat aktif dengan NGO dan memainkan peranan aku sebagai warga yang prihatin. Aku juga bersyukur di atas pencapaian anak-anakku dalam bidang akademik. Akulah yang pertama teruja bila keputusan peperiksaan akan diumumkan. Bila anak dapat panggilan temuduga akulah yang paling sibuk search itu dan ini. Dan bila tarikh keputusan biasiswa diumumkan akulah yang paling awal memeriksa keputusannya sampaikan suami akan berkata "Hai...sapa yang nak pi mengaji ni...mak ka...anak" Aku tersenyum puas dan tidak lupa sujud syukur kepada Allah yang mengurniakan kebahagiaan ini. Meskipun sebagai manusia aku juga tidak dapat lari dari sedih,pilu,duka,kecil hati,keciwa dan segala yang negetif tetapi itu hanyalah mainan perasaan yang tak gemar aku layan lama-lama. Aku berdoa agar dapat terus mengisi hari-hariku dengan penuh bererti dan jika diizin Allah aku ingin terus dikurniakan kesihatan dan semangat yang kuat untuk terus hidup sebagai hambaNya yang berguna pada orang lain dan muga ditingkatkan amal dan ibadahku. Kepada Suami tercinta aku memohon sokongan,galakan dan aku sangat menghargai keizinannya yang banyak memudahkan urusanku .Muga Allah merahmati rumahtangga kita.Ameen

No comments: