Wednesday, April 28, 2010

Bahasa Hati

Pernahkah  hati terasa terlalu sunyi meskipun berada di tengah riuh tawa orang keliling? Emosi yang berubah-ubah ini mempamerkan berbagai gejala. Cuma mohon dijauhkan Allah dari penyakit kemurungan yang akan hinggap tanpa mengira usia dan status hidup seseorang. Ketika ini pasti terasa ingin bersendirian melayan perasaan, berseorangan melayan hati yang rasa sayu dan hiba . Bila melihat wajah jernih anak-anak asuhan saya, terbayang kembali betapa indahnya zaman kanak-kanak.Zaman tanpa masalah dan tanpa perlu memikir apa-apa. Masa yang berlalu sudah pasti tidak akan berulang kembali. Detik masa yang pergi tetap meninggalkan memori suka dan duka sebuah kehidupan. Putaran roda kehidupan tidak pernah berhenti, hanya kita yang selalu alpa dan leka dengan berbagai perkara yang di akhir masa tidak memberi satu natijah yang baik untuk hidup yang abadi.

2 comments:

ahnaf said...

selalunya perasaan mcm tu akan dirasai bila majlis keramaian..tgh2 seronok tp bila sampai satu tahap jadi mcm xmau layan apa2..rasa nak balik rumah terus..

sal said...

Salam.Perasaan suka, duka, bahagia, sepi memang kadangkala silih berganti..tapi apabila bersamaNYA dan menghayati diriNYA kita sentiasa merasa bahagia.INSYAALLAH...