Sunday, August 8, 2010

Sekalung Budi



Tiada ucapan paling manis dapat digambarkan ketika berada di PICC  semalam. Wajah-wajah ceria pelajar, ibubapa dan guru-guru serta seluruh warga KMB cukup menggambarkan. .Akhirnya saat dinantikan  sudah tiba. Bersengkang mata menyiap segala macam assignments, bermandi peluh ketika CAS, berpeluh sejuk ketika menghadapi peperiksaan akhir semuanya kini tinggal kenangan dan sejarah. Bagi yang berjaya ini adalah permulaan untuk menempuh berbagai pengalaman dan cabaran yang lebih getir di negara orang. Bagi yang akan belajar di dalam negara anda juga pasti akan terus berjuang demi untuk mendapat ijazah yang dicita-citakan. Walau di mana kamu berada sudah pasti segala  yang telah dilalui tetap akan menjadi pelajaran untuk hidup. Sesekali jangan dilupakan mereka yang telah membantu, menyokong dan mendoakan kejayaan kalian. Sudah pasti kata bijak pandai bila memandang bintang di langit, usah dilupa rumput di bumi. tetap akan dipegang sebagai azimat.

Bersyukurlah kepada  Allah yang telah memberi begitu banyak rezeki kepada   kamu. Dia pasti akan menambah jika kita sentiasa mengingatiNya dan terus bersujud kepadaNya. Walau di bumi mana kamu berada , Dialah Tuhan Yang Esa yang disembah manusia dan seluruh makhluk di langit dan di bumi, Jika ingin melakukan kemungkaran pergilah ke tempat yang tiada dalam pengetahuanNya.

Terima kasih dan tahniah kepada penaja, para guru KMB,kakitangan dan kepada pelajar ambilan 2008/10. Kepada yang bakal berangkat dalam sedikit masa lagi, semuga Allah akan melindungi dan memudahkan  segala urusan. Kepada yang masih menanti bersabarlah sesungguhnya Allah berserta dengan orang yang sabar. Ada hambaNya yang dipercepatkan nikmat dan ada yang ditangguhkan. Janganlah berputus asa dan setiap yang berlaku ada hikmatnya.

No comments: