Thursday, March 5, 2009

Setulus Janjiku


Aku telah berjanji pada diriku dan pada suami untuk mengisi hari-hariku dengan sesuatu yang telah lama ku ingin lakukan. Alhamdulillah, dengan izin Allah aku telah dapat melaksanakan impian itu hari ini. Muga Allah terus memberiku kesempatan dan waktu untuk itu. Memang benar kata Dr Shukri Abdullah beberapa tahun lalu. "Orang bijak mencari jalan, bukan mencari alasan".  Banyak kerja rumah yang menanti tetapi itu boleh tunggu dulu...Lagipun hujung minggu ini banyak program yang menanti . Ada pameran Hari Wanita di Gurney Plaza, ada sambutan Maulid  Nabi peringkat Qaryah dan Negeri , ziarah mak & abah di TG dan masa melayan anak -anak dan cucu yang balik bercuti  maka  sudah pasti aku terpaksa"bercuti" dari task aku untuk beberapa hari. Jadi sementara ada batas ruang dan waktu jom teruskan usaha... By the way malam ni aku dah berjanji dengan suami nak pergi dengar ceramah Prof Mohd Kamil di Masjid Seberang Jaya. Aku dah kempen kawan-kawan untuk turut pergi .Dan malam ni juga Chef Kak Lang akan balik so kita akan fetch dia sekali no..balik tu nak tak kita singgah kat Sg Dua ? Tapi kita parking kereta jauh-jauh sikit. .Pasar belum pergi...jadi belum tau lagi menu malam ini, esuk dan hari-hari seterusnya. 

2 comments:

Lady Qay said...

msti nk mkn char kew tiau...tggu la kkk blik...nk mkn gak..ummi, nk mkn soto kek coklat blueberri, nk bihun sup, hati msk itam...hehe n cream puff...

My Heart Draws A Dream said...

tiap kali blk asyik minta menu sama..ummi..lang pon nak gak..laksa.bihun sup.soto...ummi..pujuk abu p mkn mi udang kuala muda..nak ratah udang segar..btoi dak kak???