Tuesday, March 16, 2010

Cuti Datang Lagi!


Bila cuti pasti rasa macam nak pi Kelantan saja. Betullah kata orang bila dah ada cucu sayangnya lain macam lah. Tambah pula bila duduk berjauhan dan dia pula dalam proses pembesaran. Masa saya pi kursus dulu-dulu katanya pada umur ini otak anak kecil akan menyerap sebanyak mungkin apa yang dia dapat dari alam sekeliling. Sebab itulah saya sangat rindu ingin melihat tingkah laku dan butir kata yang keluar dari bibirnya.

Namun itu adalah harapan dan impian sahaja. Di rumah keempat-empat anak yang ada di rumah sedang menghitung hari 'besar' masing-masing. Bang cik forever bergelut dengan assigments, revision dsbnya. Bang cu pun begitu dan Harith juga tak jemu-jemu berulang-alik untuk kelas tambahan di sekolah. Kak lang pula sudah pasti sibuk dengan segala caca marba, manik marjan dsbnya. Dan saya sudah pasti sentiasa sibuk. Tugas resmi, yang tak resmi dan segala macam kategori yang susah diklasifiedkan.

Esuk akan bermula English Camp yang dirancang sempena cuti sekolah bersama teacher Tazzy. Sudah pasti saya akan sentiasa sibuk sampai hujung minggu ini. Cuti sekolah pula akan berakhir pada hari ulang tahun saya, insyaallah. Nampak gayanya kena di awalkan makan -makan special sebelum  anak-anak anak berangkat pulang ke port masing-masing.

1 comment:

Lady Qay said...

kami pun nak balikkkk bertammmmmmmmmmm...rindunyaaaaaaa nak kmupul sumaaaa