Friday, May 8, 2009

KB & KB Mall




Kunjungan ke KB memang tak sah kalau tidak ke KB Mall. Saya tidak begitu gemar ke sana kerana saya merasakan banyak lagi tempat di KB yang boleh diselusuri. Namun apakan daya anak-anak suka sangat pergi ke sana. Ikut ajalah. Saya merasakan di mana-mana bandar di Malaysia ada berbagai Mall yang hampir serupa konsepnya. Bagi yang muda-muda mungkin ini tempat mudah dikunjungi kerana konsep 1 stop centrenya. Bagi kami yang makin menjadi tetamu senja ini mungkin tempat yang berlatarbelakangkan alam semesta lebih dekat di hati.

Di KB Mall juga tempat suami saya sering bertembung dengan bekas studentnya. Kalau ada nampak orang dok usyar, dan dok perati besar kemungkinan nanti dia akan datang dan tanya"Ni Cik Mat ?" Hm...suami saya pun makin beranjak senja, jika dulu student pun muda trang-tang-tang sekarang yang approached dia pun kebanyakan dah ada anak atau paling tidak pun sedang merancang untuk berkahwin. Apa -apa pun syabas pada bekas students yang masih mengenali dan paling baik sanggup bertanya kabar. Kenapa besar sangat ke? Pada saya orang-orang senja ni, anak muda kita sudah makin sukar mendekati apatah lagi menegur orang tua-tua. Sedangkan jika didekati banyak pelajaran hidup yang dapat dipelajari dari generasi ini. Bagai sering saya suka ingatkan ular menyusur akar tidak kan hilang bisanya!

No comments: