Saturday, August 8, 2009

Baiti



Tempat jatuh lagi dikenang .Saya selalu merindukan rumah di mana saya dibesarkan. Ketika menginjak usia 20 tahun baru saya keluar dari rumah itu untuk selama-lamanya. Dulu ketika arwah wan masih ada saya dan keluarga sering juga bermalam di sana. Kini hanyalah kenangan semata. Bila berkunjung ke rumah emak saudara suami sempat juga melayang mata ke sana. Siapalah pernah menduga jodoh saya hanya dengan anak saudara jiran. Jika saya berkahwin dengan orang jauh mungkin lagi sukar saya kembali ke rumah itu. Sayangnya rumah itu telah diubahsuai sehingga saya sendiri merasakan semua kenangan telah hilang bersama perubahannya. Kini rumah itu hanya diziarahi datangnya hari raya . Tangga di luar rumah adalah tempat paling menarik untuk sesi fotografi.

No comments: