Friday, August 7, 2009

Tazkirah& Munajat


Perjalanan hidup memang berwarna-warni. Adakala diseri warna pelangi dan sekali -sekala muncul pula warna suram dan kusam. Inilah yang menjadikan hidup ini sangat indah bagi mereka yang menghargainya. Hari-hari yang basah menjadikan hati saya turut basah. Mata akan berkaca bila membaca berita sahabat-sahabat sedang berjuang. Menegak kebenaran, menghapus kezaliman atau melawan penyakit. Sudah hampir dua minggu saya memikirkan cara rawatan yang terbaik untuk Cik Nad. Berat mata memandang sudah pasti berat lagi bahu memikul. Saya juga turut mendoakan kesejahteraan dan kesembuhan kepada sahabat-sahabat saya dalam JIM yang sedang berjuang melawan kesakitan. Dr Hafidzi dan Ustazah Marhamah adalah merupakan antara aset besar JIM. Jika diberi peluang sudah pasti semua ingin terus sihat. Banyaknya agenda umat yang belum dibereskan.

Ya Allah, kami bertawasul dengan amal-amal kebaikkan kami yang tak seberapa ini untuk Kau perkenankanlah doa kami agar sahabat kami ini dikurniakan kesembuhan yang berkekalan. Moga denganya agamaMu lebih terbela dan beliau menjadi pendorong kepada kami supaya lebih teruja dan komited dengan kerja-kerja Islam yang terlalu banyak.

Saya juga memohon doa agar Allah memberi ketabahan dan kesabaran untuk ahli keluarga mereka menempoh saat yang getir ini. Sokongan keluarga dan semangat yang tinggi akan membantu dalam penyembuhan.

Rasulullah SAW bersabda" Tidaklah Allah menurunkan penyakit kecuali beserta dengan ubatnya" -Hadits riwayat Al Bukhari

No comments: