Thursday, June 11, 2009

Kita Ini Semuanya Tetamu Senja

Usai solat subuh jammah Masjid At Taqwa dikejutkan dengan berita kematian seorang anak qaryah Ammar Zul . Allahyarham sedang menuntut Perubatan di Cairo. Saya tidak turut ke masjid kerana demam hanya dapat mendengar dari corong menara berita tersebut. Saya merasa sebak tiba-tiba . Sudah pasti saya dapat membayangkan perasaan ibu bapanya, Zul & Siti staf USM,Bertam. Masih terbayang ketika Ammar Zul datang mengunjungi 'Ammar (anak saya) yang sedang bersiap untuk pulang ke Korea tahun lepas. Cepat-cepat saya mengirim berita kepada 'Ammar. Mereka yang terlibat dalam kemalangan tersebut adalah rakan-rakannya semasa di Intec .



Meskipun kami baru menjadi jiran beberapa tahun lalu tetapi kerana sering bertemu di masjid dalam kuliah-kuliah pengajian menjadikan saya rapat dengan ibunya, Siti Fatimah. Kali terakhir saya bertemu Siti ketika kuliah "Aku terima Nikahnya-Ustaz Hasrizal. 2 minggu lalu. Khabarnya pihak JPA dan Kedutaan Malaysia sedang menguruskan jenazahnya untuk dibawa untuk disemadikan di perkuburan Bertam. Siapalah kita yang dapat membayangkan anak yang kita kasihi akan pergi terlebih dahulu dari kita. Ya! Daun muda pun akan luruh dari tangkainya. Bertuahnya Ammar Zul kerana masih ada kedua ibubapa yang akan sentiasa mendoakan kesejahteraannya di alam sana. Muga Allah mencucuri rahmat ke atas rohnya dan memberi kesabaran kepada ahli keluarga 2 rakannya yang masih di rawat di hospital.

No comments: