Thursday, June 11, 2009

Tabahkanlah wahai jiwa-jiwa


Saya tahu di ketika ini ada dua orang insan yang begitu lekat di hati saya sedang kerisauan. Yang pertama risaukan keputusan studentsnya terutama subjek thermonya. Manakala seorang lagi risaukan keputusan akhinya yang akan keluar petang ini. Apa-apa pun kedua-duanya saya doakan agar bersabar dengan apa sahaja yang bakal keluar petang ini. Saya tahu kedua-dua beranak ini telah membuat yang terbaik. Mengajar dan belajar. Saya selalu bergurau dengan suami"Bila bulan students exam bulan tu lah dia akan kena ulcer mulut...tanda stress la tu". Pensayarah bukan main lagi bersengkang mata buat nota , dan prepare untuk bagi student cemerlang...sayangnya ada students yang bersengkang mata tengok movies atau main games sampai pagi.Aduh...! Jika kamu mahu melihat zaman akan datang, lihatlah remaja hari ini. Kepada yang telah berhempas pulas untuk mendapat point yang eluk-eluk, teruslah bertawakkal. Allah menguji kita dengan ujian yang mmapu kita tanggung. Itulah janjji Allah.

No comments: