Tuesday, February 24, 2009

Dari Lensa Kamera






Tika aku ke kelantan menemani Cik Nat. Abu di Kulim mengurus abah.'Ammar yang menjadi pengganti kami menguruskan adik-adiknya. Rupanya depa dah buat agenda. Pi ke Taman Rama-Rama di Teluk Bahang untuk cuba camera baru Abu. 'Ammar sebagai mentor maka terhasil berbagai image yang menarik. Rasanya kecintaan anak-anak pada bidang ini terhasil dari hobi Abu dan aku masa muda-muda dulu. Bila berkumpul kami akan membongkar koleksi lama masa zaman duduk UK sampailah ke Penang,Kuantan, Jitra,Alor Setar dan akhirnya Bertam.Saja buat riuhlah bila tengok gamabr-gambar tu. Aku pula memang suka merakam segala macam aksi mereka sedari kecil. Sekarang masing-masing dok kutip pula gambar-gambar tu buat koleksi pribadi mereka pula. Agaknya tu la pula yang berjangkit pada kakak.Setiap aksi Zaffran semua dirakamkan. Memang rugi bila tak ada camera. Aku yang dah biasa kemana-mana dengan camera memang terasa kehilangan bila Ixus yang menjadi teman bertahun-tahun sudah tidak berfungsi lagi.Kadang-kadang image di camera itu yang jadi bahan untuk kita menulis dan mereka cerita.Maklumlah nak catat kat buku nota macam reporter tu malaihlah pulak.

2 comments:

Lady Qay said...

doa doa la dpt kamera baru tak lama lagi..heheheh

ummiyati said...

hai nak beli hadiah besday ka??