Thursday, February 19, 2009

Oh bulan mana bintang?


Last post 9hb.feb....lama tu. Aku ada tapi bukan di rumah...tapi di merata tempat yang memerlukan aku. Dalam keadaan begini baru aku terasa jadi VVIP.....memang very important people. Bukan nak dabik dada tapi memang realiti. Jika dulu bila ditanya kenapa tak kerja ...semua kata eh sayangnya tak kerja...tapi sekarang ni bila tak kerja ramai yang komen"mujurlah tak kerja jika tak tak dak sapa nak uruskan hal abah dan mak". Hai begitulah hidup di dunia mana mungkin kita merasa sangat berpuas hati atau dapat memuaskan hati semua orang. Aku memang sibuk.Tapi buka sibuk kat Tadika macam dulu tapi bagaikan tak hinggap ke bumi nyata.Asyik duduk depan stering ja kerjanya seminggu dua ni. kalau ada spedometer mungkin dapat baca bacaan jarak jauh aku berjalan. Mula ke Kubang Kerian, balik naik bas ke Penang. Naik train pula ke KL.Balik Penang naik bas pula. Lepas tu ke Kulim ,then balik Kedah.Ke Kulim balik. Ke bertam pula. Ke Alor Setar pula. Ke Bertam pula.Pagi tadi ke Bayan Lepas lepas tu singgah Permatang Pauh sebelum pulang ke Bertam petang ni,insyaallah.

Oh bulan mana bintang
Atas pucuk kayu ara
Oh tuan mana hilang
Dalam dapur atas para.

No comments: