Wednesday, April 29, 2009

Tak Terungkap Kata




Teruja! Excited  wah...tak terungkap kata. Itu perasaan saya ketika membuka NST sebaik tiba dari TG maghrib semalam. Saya memang hendak sangat  pergi ke Park Royal Penang. Bukan jauh pun. Tapi nak bayar sendiri macam buang duit aja...Jadi since dah duduk sorang-sorang datang balik lah mood nak menulis. Dulu anak-anak memang memaksa saya menulis, sebab bila dapat hadiah penginapan percuma depa yang seronok lebih. The last time pergi dengan anak-anak tak ingat dah tahun bila. Penginapan di Mutiara Beach Resort, Penang.  Dapat 2 malam tetapi saya tukarkan ke dua bilik untuk satu malam. Masa itu bawa yang lelaki sahaja. Tak muat kereta. Dan anak-anak really enjoyed themselves. Saya dan suami ? Kami pergi jalan-jalan  tengok orchid farm di Teluk Bahang. 'Ammar yang ditinggalkan untuk menjaga adik-adiknya  mandi kolam. Mandi laut tak digalakkan kerana banyak obor-obor. Saya ingat anak-anak marah sangata  bila kami menolak hadiah ke Bukit Merah Resort, Cherating dan Swiss Inn. Masa tak sesuai dan di  luar budget ketika itu. Seperkara  yang saya belajar tentang diri saya ialah jika  saya betul-betul memberi penumpuan kepada penulisan insyallah  saya memang boleh buat. Masalahnya saya selalu memberi alasan untuk diri saya. Sampaikan suami pun sudah naik bosan bertanya bila saya akan menyudahkan manuskrip yang sedang saya usahakan. "Ala....sabarlah bang.!..baru dapat 140 muka surat...dua hari lepas laptop tak ada..nak menulis macam mana, rumah mak kan ramai tetamu datang saya tak sempatlah...ni dah balik rumah banyak  kerja rumah yang nak diuruskan...esuk kan kita nak ke Kelantan pula..."..So the list will go on.....Respond  suami mudah aja"ALASAN".Kalau saya beli laptop lain apa kata?" usulnya. "Ha..." saya teruja lagi.

4 comments:

Ibu Alin said...

Tahniah utk Kak cik... Teh tumpang berbangga... Minta ja bang cik beli notebook..dlm RM1500 ja.. hadiah dt suami plak..asyik dpt hadiah dr org lain ja..hehehe

We Haus Enterprises said...

Terimakasih!No komen.Syamil dah 'cup' nak laptop...

`Ammar Muhd said...

no worries! meh nak support Apple...tp apple buah la..bukan laptop heh

We Haus Enterprises said...

ala tak apa. atuk dulu pakai typewriter pun boleh...saja je...bagi alasan kat diri sendiri!Menulis kan hobi...kalau satu pekerjaan mmg kena buat betui-betui.Alasan lagi!!