Wednesday, January 14, 2009

2 hari Yang Panjang


Pagi-pagi aku sudah bangun menyiapkan sarapan. Goreng Pisang dan bingkang pemberian mak teh Piah.kami berbincang tentang majlis Yassin untuk abah. Di Masjid Titi Gajah dan Titi Baru Bersiap dan ke KMC. Menganti tempat abu yang nak balik mandi dan tidur . Abah ada sedikit perubahan ,tangan kanan dah dapat mengengam cuma dia masih tak upaya mengeluar kata-kata. Airmatanya akan bergenang setiap kali melihat orang yang menziarahinya. Aku tak melepaskan peluang masuk bila jam menunjuk angka 12 t/hari. Hari ini aku mencadang Bang cu dan Harith balik naik bas ke Penang. Malam baru kami cadang untuk pulang. sebelum balik aku menjenguk abah sekejab. Heart beat nya sekejab tinggi sekejab rendah. Bacaan BPnya 141/85. Lepas maghrib Lang ikut Pak Njang ke KMC sebelum dihantar menaiki bas ke Shah Alam pukul 11.15malam. Tiba di rumah aku terus merebahkan diri. Terjaga jam 1.15am aad mesej dari sahabat "Israel sedang berhabis-habisan menyerang umat Islam Palastine. Teruskan qunut Nazilah,solat hajat dan banyak-banyak baca surah al Ikhlas" Aku sudah terlalu letih untuk berfikir dan mindaku terus hanyut.

No comments: