Friday, January 16, 2009

Minda Yang Letih


Bila minda letih aku dah malas fikir. Apa nak tulis pun jadi tak keruan .Sedangkan aku dah tekad mesti masuk 1 atau 2 entry sehari dalam blog ni. Jadi aku merayau mencari apa yang berkenan di hati. Sesuaikan pula dengan mood maka aku copy dan paste je. Muga ada manfaat dapat digarap dari entries tersebut. Hari ini aku hanya mengemas rumah yang ditinggalkan. Basuh baju dan kena sapu sampah sebelum Zaffran tiba. Jika tidak siap semua masuk mulutnya. Menu pagi esuk kena rancang awal ,aku suka anak-anak makan dulu sebelum balik ke mana-mana. Menu yang simple tapi disediakan dengan ikhlas dan penuh kasih tentulah merupakan resepi secret yang tak mampu ditandingi oleh Secret Recipe.Lagipun dah beberpa hari rasa badan macam nak demam tak demam je. Matapun sticky,block nose and sore throat. Macamanapun aku kena balik ke AS juga esuk lepas bang cu balik dari Merentas Desa. Lagipun aku suka tengok lampu bergemerlapan di sekitar bandar AS.Menyambut Hari Keputeraan Sultan. Ni kes nostalgia masa kecik lah.Arwah Wan suka bawa aku naik kereta KA 616 makan angin sambil tengok lampu.Balik tu singgah beli putu piring pula....aduh....sakitnya bila mengenangkan orang yang dah tak ada. al Fatihah.

No comments: