Friday, January 9, 2009

Satu Keputusan


Minggu ini banyak betul aku bertembung dengan perkatan ini. Bermula dari keputusan PMR dan apa-apa aje yang memerlukan aku dan kami membuat keputusan. Dalam senario yang lain pula minggu ini juga aku dan ahli LTA terpaksa mengambil keputusan. Menerus atau memindahkan operasi tadika kami. Apa yang difikirkan secara serius ialah nasib guru -guru yang telah lama berkhidmat. Dalam kegawatan ekonomi sudah pasti berhenti secara mengejut akan meletakkan mereka dalam situasi yang memeningkan. Sedaya upaya otak aku tak henti berfikir Aku hanya ingin membantu meringankan beban mereka . Alhamdulillah dengan hubungan baik yang terjalin sekian lama , aku dimaklumkan sebuah tadika kawanku memerlukan guru baru bagi menampong bilangan pelajar yang ramai. Dengan izin Allah aku akan menawarkan jawatan tersebut kepada salah seorang guruku. Esuk ada lagi satu mesyuarat yang memerlukan aku dan kami mengambil beberapa keputusan lagi. Muga Allah mempermudahkan. Aku percaya jika kita menolong agama Allah, Dia pasti akan menolong kita.

No comments: