Sunday, January 18, 2009

Sakit Itu Penyuci Dosa



Tiap pagi Abu mesti call. Tanya hal diri,anak-anak dan rumah. Pagi ni suaranya sedih"Keadaan Abah sangat membimbangkan"Aku terdiam"Dia asyik tidur dari kelmarin" Aku menjadi pendengar setia ,tak tahu apa yang nak dikomenkan.Cuma aku berdoa agar Abah dapat pulih semula. Dalam usia 85 tahun progressnya mungkin agak lambat,tapi aku harap abah kuat semangat untuk melawan kesakitannya.Kami berbincang tentang tugas menjaga abah bila masing-masing akan balik ke tempat kerja untuk bertugas esuk. Suamiku dah lama bercuti dan minggu ini minggu terakhir sebelum students pi cuti semester. Hopefully Allah bagi solutions untuk kami .Berbagai perasaan bercampur baur.Hari ini ada aktiviti tahunan mengacau bubur asyura di masjid, Lawatan Hospital JIM SPU di Hospital Kepala Batas ,ada jamuan aqiqah anak Ustaz Hamidi/Ustazah Tun dan ada Demostrasi untuk Palastine di Kepala Batas juga. Tapi rasanya mungkin aku pi ke masjid dan aqiqah saja. Harith demam buat aku tak dapat berlama-lama di sana. Kalut-kalut pun aku tak sampai hati tinggal dia keseorangan. Bang cu pi ESQ kat Milinieum. Life has to go on.Alhamdulillah...aku sihat dari semalam. Dapatlah dilangsaikan hutang mengemas rumah dan kain baju sebelum bawa Harith ke doktor. Breakfast pagi ni???? Mungkin roti bakar kot.Belum ada idea dan mood nak makan.

No comments: