Thursday, January 1, 2009

Mereka Yang Ku Kenang 2




Jauh di mata bukan jauh di hati, Kalimah ini sentiasa bersemi di hatiku. Dalam jaga mereka ku ingat dan dalam lena kadang termimpi. Pada emak , bapak, wan dan tok yang telah kembali mengadap Allah aku sentiasa menitipkan Fatihah dan doa agar roh mereka dirahmati.Pada anak-anak yang jauh di rantauan aku selalu mengingatkan mereka denga telepathy seorang ibu. Malah ada kala aku begitu rindukan salah seorang dari mereka tak lama kemudian terdengarlah deringan phone menghubungkan kami. Maha Suci Allah yang memberi kemuliaan kepada para ibu.Berbaktilah kepada mereka selagi hayat mereka masih ada kerana doa mereka sangat dimakbulkan Allah. Sebagai ibu tidak tergamak aku menuturkan kata-kata yang boleh menghancurkan hidup mereka.Meskipun ada ketika hati ini terguris tetapi cepat-cepat ku padamkan dengan doa yang tak kunjung putus untuk mereka.Aku dan suamiku tidak pernah berputus asa dengan ujian allah. Berdoa...dan terus berdoa.Segala yang baik-baik sahaja.

No comments: